//////

Warto pamiętać o rozgrzewce

Oczywiście przed każdym treningiem należy pamiętać o rozgrzewce oraz o rozciągnięciu mięśni. W innym przypadku bardzo łatwo możemy nabawić się jakiś kontuzji. Istnieją różne rodzaje tego typu ćwiczeń. Pierwsze z nich to rozciąganie dynamiczne. W czasie tego rozciągania w pełnym zakresie poruszamy stawami wykorzystując do tego tylko i wyłącznie siłę naszych mięśni. Jako przykład można tutaj podać wymachy oraz na przykład skręty. Oczywiście pamiętać trzeba o tym, że wszystkie ruchy podczas rozgrzewki muszą być kontrolowane. Nic tutaj nie może być pochopne. Wystarczy źle poruszyć ręką lub nogą by zerwać mięsień. Innym rodzajem rozciągania jest rozciąganie balistyczne. Tutaj wykorzystywana jest siła bezwładności. Kolejny rodzaj ćwiczeń rozciągających to ćwiczenia statyczne. Nie wykorzystuje się tutaj praktycznie żadnych ruchów. Stawy doprowadza się do stanu ruchomości. Jeśli już są na skraju to trzeba wytrzymać kilkanaście sekund. Ostatnim rodzajem rozciągania jest rozciąganie aktywne. Tu wykorzystujemy mięśnie antagonistyczne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *