Alkohol a dieta

Utrzymuje się przekonanie, że spożywanie alkoholu zaburza przebieg każdej diety. Alkohol generalnie jest kaloryczny. Dodatkowo jego spożywanie w nadmiarze wpływa niekorzystnie na zdrowie. Należy jednak zdać sobie sprawę z pewnych faktów dotyczących procentowych trunków. Picie piwa jest wyzwaniem dla organizmu, gdyż trzy porcje tego trunku to około 700 kcal. Bardziej niebezpieczne są jednak zakąski spożywane przy okazji towarzyskich spotkań zakrapianych alkoholem. Wzmaga on w sposób znaczący apetyt, zwłaszcza na niezdrowe chipsy, słone paluszki czy fast foody. To głównie one są odpowiedzialne za powstawanie tzw. mięśnia piwnego kojarzonego ze wzmożonym spożywaniem piwa. Za najbardziej tuczący alkohol uchodzi wódka, w dużej mierze dlatego, że jest zazwyczaj spożywana w postaci drinków z dodatkiem gazowanych napojów. I to one, a nie sam alkohol, wpływają na to, że przybywa nam kilogramów. Za najzdrowszy alkohol uznawane jest wino, jeśli jest spożywane w zdrowych ilościach – jedna lampka dziennie.

Witaj! Nazywam się Anna Kozłowska i jestem lekarzem specjalistą. Swoją wiedzą na temat zdrowia postanowiłam dzielić się na tym blogu. Mam nadzieję, że treści jakie tutaj zamieszczam przypadną Ci do gustu i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)