Czy ćwiczyć w ciąży

Kobiety będące w ciąży i pragnące prowadzić aktywny tryb życia, jaki wiodły przed ciążą, często spotykają się ze sprzeciwem otoczenia, które uważa, że ciężarna jest pod specjalnym nadzorem i powinna unikać ćwiczeń fizycznych. Nic bardziej mylnego, gdyż uprawianie sportu jest dla kobiety w ciąży błogosławieństwem, o ile tylko nie ma żadnych przeciwwskazań medycznych co do jego uprawiania. Co więcej, sport uprawiany regularnie w ciąży wpływa na zdrowie kobiety i dziecka, na lżejszy przebieg porodu oraz szybszy powrót do formy po urodzeniu dziecka. Na czas ciąży warto zrezygnować jedynie ze sportów, które grożą upadkiem czy innym uszkodzeniem mechanicznym, np. jazdy na rowerze, sportów walki, zespołowych i motoryzacyjnych. Każdy inny typ wysiłku, np. pływanie i aqua aerobik, spacery czy joga może mieć tylko pozytywny wpływ na formę kobiety, a także znoszenie przez nią typowych dolegliwości ciążowych, np. bólu pleców czy skurczów nóg. Jeśli jesteś w ciąży, nie bój się wysiłku i zacznij ćwiczyć.

Witaj! Nazywam się Anna Kozłowska i jestem lekarzem specjalistą. Swoją wiedzą na temat zdrowia postanowiłam dzielić się na tym blogu. Mam nadzieję, że treści jakie tutaj zamieszczam przypadną Ci do gustu i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)