Gdy dopada Cię zmęczenie

Często zdarza się tak, że jesteśmy zmuszeni do długotrwałego wysiłku umysłowego i nie umiemy sobie poradzić z jego konsekwencjami. W jaki zatem sposób pracować efektywnie, bez wywierania negatywnego wpływu na zdrowie? Przede wszystkim w czasie długotrwałego wysiłku należy robić krótkie, ale częste przerwy. Na godzinę aktywności powinna przypadać co najmniej minuta przerwy, podczas której popatrzymy w okno, odetchniemy, przestaniemy myśleć o czymkolwiek, uspokoimy oddech, skupiając się na tym, jak powietrze wchodzi do płuc i je opuszcza. Po takiej przerwie zazwyczaj jesteśmy w stanie myśleć bardziej efektywnie, zwłaszcza że nasz mózg jest bardziej dotleniony i przygotowany na dalszy długotrwały wysiłek. W czasie odpoczynku warto wykonać krótkie ćwiczenia fizyczne, np. niektóre asany jogi, uciąć sobie krótką drzemkę lub skupić się przez chwilę na innej działalności niż ta, którą musimy się zajmować, np. gdy robimy miesięczny raport lub piszemy wymagający tekst, możemy odpocząć, stawiając pasjansa.

Witaj! Nazywam się Anna Kozłowska i jestem lekarzem specjalistą. Swoją wiedzą na temat zdrowia postanowiłam dzielić się na tym blogu. Mam nadzieję, że treści jakie tutaj zamieszczam przypadną Ci do gustu i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)