Pięć posiłków każdego dnia

Jeżeli zależy nam na tym, aby żyć zdrowo, powinniśmy zwracać baczną uwagę na to, co, kiedy i jak jemy. Najlepiej jest spożywać każdego dnia pięć posiłków, jednak powinny być to posiłki niewielkie i lekkostrawne. Śniadanie najlepiej zjeść zaraz  po wstaniu z łóżka, a kolacją na dwie czy trzy godziny przed snem. Dobrze też robić między posiłkami regularne przerwy, trzy lub czterogodzinne. W ten sposób dostarczamy na bieżąco organizmowi energii, której on potrzebuje. W związku z  tym nasze ciało nie ma potrzeby odkładać tłuszczu na później. Rzecz jasna, ważne jest nie tylko to, jak często jemy, ale również to, abyśmy spożywali rzeczy zdrowe. Warto jeść dużo warzyw i owoców, najlepiej dołączać je do każdego posiłku. Są one bowiem bogate w węglowodany, a  zatem w energię, zawierają ponadto mnóstwo witamin i minerałów. Nie można również zapomnieć o białku, które kryje się w orzechach, roślinach strączkowych, nabiale i mięsie. Dobrze też spożywać tłuszcz, jednak nie w nadmiernych ilościach i najlepiej tłuszcz roślinny, nie zwierzęcy – jest bowiem mniej kaloryczny i bogatszy w cenne witaminy, zwłaszcza witaminę E.

Witaj! Nazywam się Anna Kozłowska i jestem lekarzem specjalistą. Swoją wiedzą na temat zdrowia postanowiłam dzielić się na tym blogu. Mam nadzieję, że treści jakie tutaj zamieszczam przypadną Ci do gustu i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)