Unikaj białego cukru

Uzależnienie od cukru urosło do rangi choroby cywilizacyjnej. Nic dziwnego, ponieważ jest on wszędzie i spożywamy go w ogromnych ilościach. Cukier ukrywa się w przetworzonej żywności (pod różnymi nazwami), używamy go do słodzenia herbaty i kawy, a także do wypieków. Niewiele osób wie jednak, że nie ma on żadnych wartości odżywczych a jest tuczący. Jedna łyżeczka zawiera nawet 20 kalorii! To bardzo dużo. Zjedzenie słodkości podnosi gwałtownie poziom glukozy we krwi, co powoduje chwilową poprawę nastroju i pobudzenie, ale po paru minutach bardzo szybko ogarnia nas senność i spadek energii. Bardzo często traktujemy słodkości jako nagrodę, a łatwo można się od nich uzależnić. Czysty cukier ma bardzo niekorzystny wpływ na nasze zdrowie, między innymi powoduje nadwagę, zaburzenia odżywiania oraz choroby układu krążenia. Jeśli chcemy dodać sobie energii dużo korzystniej jest dostarczyć organizmowi solidnej dawki węglowodanów, które stopniowo uwalniają glukozę do krwi i zapewniają długotrwałe pobudzenie.

Witaj! Nazywam się Anna Kozłowska i jestem lekarzem specjalistą. Swoją wiedzą na temat zdrowia postanowiłam dzielić się na tym blogu. Mam nadzieję, że treści jakie tutaj zamieszczam przypadną Ci do gustu i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)