Zegar biologiczny człowieka

Niewiele osób wie, że poszczególne organy naszego organizmu podlegają działaniu swoistego zegara, tzn. że w ciągu doby mają okresy zwiększonej i minimalnej aktywności. W wielu wypadkach jest to jednak informacja kluczowa, gdy chcemy zadbać o własne zdrowie. Otóż okazuje się, że duże znaczenie ma pora, w której jemy śniadanie, kładziemy się spać czy decydujemy się na seks. Np. okresy maksymalnej aktywności żołądka to godz. między 5 a 9, 13 a 15 i 17 a 19, są to więc idealne godziny na zjedzenie śniadania, obiadu i kolacji. Dlatego też najlepsze godziny na sen, gwarantujące odpoczynek większości organów, przypada na czas między 22 a 6 rano. Dostosowanie się do wskazówek płynących z zegara biologicznego organizmu gwarantuje utrzymanie doskonałej równowagi ciała i umysłu, a także na zmianę stylu życia na zgodny z biologią i fizjologią, czyli naturalnym funkcjonowaniem organizmu. Działanie zgodne z naturalnymi predyspozycjami organizmu jest ogromnym krokiem prowadzącym do poznania samego siebie.

Witaj! Nazywam się Anna Kozłowska i jestem lekarzem specjalistą. Swoją wiedzą na temat zdrowia postanowiłam dzielić się na tym blogu. Mam nadzieję, że treści jakie tutaj zamieszczam przypadną Ci do gustu i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)